Ve středu, 23. dubna 2014, proběhl druhý ročník konference Eurofondy pro podniky, zaměřený na nadcházející dotační období 2014 – 2020. Nejdůležitější informace Vám přinášíme v tomto článku.
Ve středu, 23. dubna 2014, proběhl druhý ročník konference Eurofondy pro podniky, zaměřený na nadcházející dotační období 2014 – 2020. Svůj pohled na problematiku strukturálních fondů přednesli zástupci jednotlivých státních a evropských orgánů, podnikatelských svazů i nezávislí experti. Nejdůležitější informace Vám přinášíme v tomto článku.
Základní změnou v rámci nového období je změna celkové alokace prostředků pro Českou republiku. Proti předchozímu období 2007 – 2013 bude alokace všech programů snížena o téměř 19 %, tedy na celkových na 21,64 mld. EUR. Z celkového rozpočtu bude pravděpodobně 19 % alokováno v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK), který bude určen pro podporu podnikatelských subjektů, zejména malých a středních podniků. Pozitivní zprávou je, že na příjemce dotace také čeká v novém období jednotné metodické prostředí a jednotný informační systém. Právě tuto dosavadní roztříštěnost hodnotili podnikatelé v průzkumu GovDaily jako největší přítěž. Nepříznivou zprávou pak naopak je, že nový informační systémem nahradí také dosavadní systém eAccount, využívaný v rámci OPPI, který je mezi českými podnikateli hodnocen velmi pozitivně.
Zástupce agentury CzechInvest na konferenci také dodal, že nový program pro podnikatele (OPPIK) bude více než předchozí OP klást důraz na znalostní ekonomiku, spolupráci VaV s inovačními firmami a využívání nových forem podpory. Právě výzkum a vývoj podpoří také programy EPSILON (vyhlášení 5. května 2014) a GAMA pod hlavičkou Technologické agentury České republiky, které budou zaměřeny na rozvoj experimentálního výzkumu a vývoje a na zavedení jeho výsledků do praxe. Dále budou moci podnikatelé stejně jako v období 2007 - 2013 získat dotaci na aktivity vedoucí ke zlepšení stavu životního prostředí či na vzdělávání svých zaměstnanců.
Další důležitou, a pro podniky ne moc příznivou, novinku představuje změna systému podpory malého rozsahu – de minimis. V novém programovém období dojde ke zpřísnění definice „jednoho podniku“, která bude spočívat v tom, že se za jeden podnik považují podniky majetkově a vlastnicky propojené. Podpora de minimis v limitu 200.000 EUR tak bude vázána na celou strukturu propojených podniků, nikoliv na jedno IČ, jako tomu bylo doposud. Pro vlastnické struktury, kde jeden podniky vlastní většinu hlasovacích práv v jiném subjektu či má právo jmenovat nebo odvolat většinu členů orgánu jiného subjektu či má právo uplatňovat rozhodující vliv v jiném subjektu podle smlouvy, to může znamenat podstatné snížení výše celkově získané podpory.
Zlatým pravidlem, které by měli mít na paměti všichni žadatelé o dotaci v nadcházejícím období, je vlastní myšlenka + vlastní kapitál + doplnění rozpočtu dotacemi. Nikoliv tvorba projektů jen s cílem čerpat dotace za každou cenu.
Více informací o dotacích pro podniky v novém programovacím období přineseme v další aktualitě.
Kontaktujte náš tým specialistů, rádi vám se vším poradíme
Právě čtete informace o zpracování osobních údajů společnosti enovation s.r.o., se sídlem Sokolovská 695/115b, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 279 09 751, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze soudu pod sp. zn. C 125819 (dále jen „Správce“ nebo „my“), která je správcem vašich osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). Jaké vaše osobní údaje zpracováváme, pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře, jak s nimi zacházíme, a jaká práva vám v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů náleží, se dočtete dále.
Zpracováváme tyto vaše osobní údaje:
základní identifikační údaje (např. jméno a příjmení);
kontaktní údaje (e-mailovou adresu; telefonní číslo; případně adresa);
informace ze vzájemné komunikace a informace, které vložíte do kontaktního formuláře, které rovněž mohou obsahovat vaše osobní údaje.
Základní identifikační údaje, kontaktní údaje i informace ze vzájemné komunikace potřebujeme pro vytvoření nabídky našich služeb, jednání o této nabídce nebo za účelem odpovědi na vámi vznesený dotaz. Pokud spolu uzavřeme smlouvu a navážeme spolupráci, budeme vaše údaje zpracovávat i pro účely plnění smlouvy a našich povinností z ní. Takové zpracování nám umožňuje čl. 6. odst. 1 písm. b) Nařízení. Tyto osobní údaje budeme zpracovávat po dobu jednání o uzavření smlouvy mezi vámi a námi, nejdéle však 1 rok od vaší poptávky, pokud nám neudělíte souhlas k dalšímu zpracování nebo pokud spolu neuzavřeme smlouvu. V tom případě budeme osobní údaje zpracovávat po dobu trvání práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů (nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy).
Zpracování vašich osobních údajů je prováděno přímo námi, osobní údaje však pro nás mohou zpracovávat i tito zpracovatelé nebo třetí strany:
Commerce Media s.r.o., IČO: 016 48 454, poskytovatel služby e-mail kampaně;
RAYNET s.r.o., IČO: 268 43 820, poskytovatel služby CRM;
SHERWOOD Digital a.s., IČO: 284 65 911, správce webu a webhosting.
Vezměte, prosím, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:
vzít souhlas se zpracováním vašich osobních údajů kdykoliv zpět;
požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme;
vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat, doplnit nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
v určitých případech po nás požadovat osobních údajů;
na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů
v rozporu s tímto Nařízením;
v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a podat u něj stížnost;
kromě toho máte i právo podat námitku, pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Tuto námitku je možné vznést zasláním na naši adresu anebo na
e-mail. My ji pak nejpozději do jednoho měsíce od obdržení vyhodnotíme.
Pokud máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu marketing@enovation.cz.
Tento dokument nabývá účinnosti dne 22. 6. 2023