Úspěšný dotační projekt v rámci programu Aplikace vyžaduje více než jen dobrý nápad. Vyvážený přístup, promyšlená strategie a precizní příprava jsou klíčem k úspěchu. Pojďme se podívat na to, co by žádost měla obsahovat a na co si dát pozor.
Na obrázku najdete důležité nosné pilíře, které musí být vyvážené, abyste dosáhli kvalitního výzkumně-vývojového dotačního projektu. Pokud máme kvalitní záměr, máme dobře postaveny nosné pilíře, pak to ale také potřebujeme celé zastřešit dobrým řízením a koordinací celého dotačního projektu, a to právě nějakým zkušeným projektovým manažerem. Pojďme si rozebrat jednotlivé pilíře.
V každém dotačním projektu musí být hlavním pilířem inovace. Projekty by měly vytvářet přidanou hodnotu a reagovat na mezery na trhu. Ať už jde o vývoj nového produktu, služby nebo procesu, je nezbytné, aby váš projekt přinesl něco, co není na trhu běžně dostupné. Tip: Doporučujeme připravit patentovou rešerši a využít databáze jako Starfos a IS VaVaI, které vám pomohou identifikovat stávající projekty a umožní se vůči nim vymezit. Vyzdvihněte, v čem bude váš projekt lepší nebo inovativnější než konkurenční řešení.
Žádost o dotaci se neobejde bez kvalitního týmu. Zkušenosti jednotlivých členů týmu jsou důležitým hodnotícím kritériem. Prokazujte odbornou způsobilost, doložte jejich praxi a seznam projektů, na kterých již pracovali. U každého člena týmu uveďte konkrétní pracovní pozici a detailní popis jeho odpovědností v rámci projektu. Kromě toho mějte záložní řešení – pokud dojde k výpadku některého člena týmu, musí být připravena náhrada se stejnými či lepšími kvalifikacemi.
Správně nastavený rozpočet je jedním z nejdůležitějších pilířů žádosti. Každá položka rozpočtu musí být detailně zdůvodněná, a proto doporučujeme připravit průzkum trhu či cenové nabídky pro doložení cen obvyklých. Tip: Dbejte na přiměřenost mzdových nákladů – nezdůvodněné navýšení mzdy může být posuzováno jako porušení rozpočtové kázně. Navíc musíte prokázat, že máte dostatečné prostředky na spolufinancování projektu, například doložením výpisu z bankovního účtu nebo bankovního příslibu.
Naši dotační specialisté jsou vám k dispozici. Kontaktujte nás pro termín úvodní konzultace.
Délka projektu musí být přiměřená a reálná. Zbytečně neprodlužujte dobu realizace projektu kvůli vyšší dotaci nebo delšímu pokrytí provozních výdajů – hodnotitelé ocení dobře strukturovaný a realistický časový plán. Přiměřený harmonogram zvyšuje důvěryhodnost vašeho projektu a naznačuje vaši připravenost na jeho úspěšnou realizaci.
Žádný projekt není kompletní bez detailní marketingové a obchodní strategie. Musíte ukázat, že váš projekt má reálný tržní potenciál a že jej dokážete komercializovat. Doložte předběžné zájmy např. prostřednictvím tzv. Letters of Intent a popište, jaké konkurenty máte na domácím i zahraničním trhu. Nezapomeňte zdůraznit ekonomické přínosy projektu a návratnost investice, která by měla být ideálně do 5 let od ukončení projektu.
Nakonec je nutné, aby byla každá část žádosti podložena relevantními dokumenty. Správně řízený a koordinovaný projekt je zásadní pro jeho úspěch. Zapojte zkušeného projektového manažera, který má praxi s podobnými projekty a zvládne jejich komplexní řízení.
Napište nám na enovation@enovation.cz nebo zavolejte na telefonní číslo +420 222 523 549 a domluvte si s termín individuální konzultace.
Kontaktujte náš tým specialistů, rádi vám se vším poradíme
Právě čtete informace o zpracování osobních údajů společnosti enovation s.r.o., se sídlem Sokolovská 695/115b, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 279 09 751, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze soudu pod sp. zn. C 125819 (dále jen „Správce“ nebo „my“), která je správcem vašich osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). Jaké vaše osobní údaje zpracováváme, pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře, jak s nimi zacházíme, a jaká práva vám v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů náleží, se dočtete dále.
Zpracováváme tyto vaše osobní údaje:
základní identifikační údaje (např. jméno a příjmení);
kontaktní údaje (e-mailovou adresu; telefonní číslo; případně adresa);
informace ze vzájemné komunikace a informace, které vložíte do kontaktního formuláře, které rovněž mohou obsahovat vaše osobní údaje.
Základní identifikační údaje, kontaktní údaje i informace ze vzájemné komunikace potřebujeme pro vytvoření nabídky našich služeb, jednání o této nabídce nebo za účelem odpovědi na vámi vznesený dotaz. Pokud spolu uzavřeme smlouvu a navážeme spolupráci, budeme vaše údaje zpracovávat i pro účely plnění smlouvy a našich povinností z ní. Takové zpracování nám umožňuje čl. 6. odst. 1 písm. b) Nařízení. Tyto osobní údaje budeme zpracovávat po dobu jednání o uzavření smlouvy mezi vámi a námi, nejdéle však 1 rok od vaší poptávky, pokud nám neudělíte souhlas k dalšímu zpracování nebo pokud spolu neuzavřeme smlouvu. V tom případě budeme osobní údaje zpracovávat po dobu trvání práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů (nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy).
Zpracování vašich osobních údajů je prováděno přímo námi, osobní údaje však pro nás mohou zpracovávat i tito zpracovatelé nebo třetí strany:
Commerce Media s.r.o., IČO: 016 48 454, poskytovatel služby e-mail kampaně;
RAYNET s.r.o., IČO: 268 43 820, poskytovatel služby CRM;
SHERWOOD Digital a.s., IČO: 284 65 911, správce webu a webhosting.
Vezměte, prosím, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:
vzít souhlas se zpracováním vašich osobních údajů kdykoliv zpět;
požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme;
vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat, doplnit nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
v určitých případech po nás požadovat osobních údajů;
na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů
v rozporu s tímto Nařízením;
v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a podat u něj stížnost;
kromě toho máte i právo podat námitku, pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Tuto námitku je možné vznést zasláním na naši adresu anebo na
e-mail. My ji pak nejpozději do jednoho měsíce od obdržení vyhodnotíme.
Pokud máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu marketing@enovation.cz.
Tento dokument nabývá účinnosti dne 22. 6. 2023