Evropská komise odložila schvalování českých operačních programů pro období 2014 – 2020 na červen. Důvodem je především chybějící doprovodná legislativa k zákonu o státní službě a splnění dalších předběžných podmínek, k nimž se Praha zavázala při podpisu Dohody o partnerství.
Evropská komise odložila schvalování českých operačních programů pro období 2014 – 2020 na červen. Důvodem je především chybějící doprovodná legislativa k zákonu o státní službě a splnění dalších předběžných podmínek, k nimž se Praha zavázala při podpisu Dohody o partnerství.
Z relevantních dokumentů předložených Evropské komisi je však již možné zjistit, jaké oblasti činnosti budou v příštích letech podporovat Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK) a Operační program Životní prostředí (OPŽP).
OPPIK rozdělí mezi české podnikatele dotace ve výši blížící se k 120 mld. korun. Na největší podporu se mohou těšit malé a střední podniky, které budou mít při žádání o dotaci ve většině podprogramů prioritu. OPPIK je rozdělen do čtyř prioritních os, z nichž je možné vyčlenit tři hlavní oblasti podpory.
Na evropské peníze se mohou těšit (1) zpracovatelské firmy, kterým bude umožněno využít dotaci na vlastní výzkum a vývoj, inovování výroby či investice do strojů a rekonstrukci nemovitostí potřebných k podnikání. Důležitou oblastí zůstane i (2) ICT, dotace z EU se tak budou vztahovat i na vývoj softwarových a sofistikovaných ICT řešení, stejně tak na budování datových center a pokrytí republiky vysokorychlostním internetem. Zásadní podíl z celkové alokace OPPIK připadne na (3) úspory energie, což znamená podporu zvyšování účinnosti výroby, snižování nákladu za energii, rozvoje energetické infrastruktury a zavádění nových technologií.
OPŽP lze nejsnadněji přiblížit s pomocí pěti hlavních oblastí, které budou podporovány – voda, ovzduší, odpady, péče o krajinu a energetické úspory. Vymezení programu je tedy poměrně široké, z pohledu potenciálních žadatelů z řad soukromého sektoru je však nutné počítat s řadou omezení. O celkový rozpočet ve výši 70 mld. korun se totiž budou podnikatelé dělit s veřejnou správou. Některé prioritní osy jsou navíc výlučně určené pro veřejné subjekty.
Podnikatelé budou moci získat dotaci na snižování emisí ze stacionárních zdrojů, velmi zajímavou bude z dotačního hlediska i oblast prevence vzniku odpadů, případně zvýšení jejich energetického využití. Nelze zapomínat ani na projekty usilující o snížení environmentálních rizik a rozvíjení systémů jejich řízení.
Česká ministerstva zvažují, že vyhlásí první dotační výzvy ještě před kompletním schválením operačních programů, žádosti o dotace tak bude nejspíš možné už na přelomu března s dubnem. Vzhledem k nutnosti splnit všechny úřední postupy je nejvyšší čas začít s přípravou dotačních projektů. Jinak si z dotací ukrojí vaše konkurence.
Naši specialisté jsou připraveni odpovědět na otázky týkající se vašich projektů. Využijte možnosti bezplatné konzultace a ozvěte se nám na email enovation@enovation.cz či na zelenou linku 800 190 163.
Kontaktujte náš tým specialistů, rádi vám se vším poradíme
Právě čtete informace o zpracování osobních údajů společnosti enovation s.r.o., se sídlem Sokolovská 695/115b, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 279 09 751, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze soudu pod sp. zn. C 125819 (dále jen „Správce“ nebo „my“), která je správcem vašich osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). Jaké vaše osobní údaje zpracováváme, pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře, jak s nimi zacházíme, a jaká práva vám v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů náleží, se dočtete dále.
Zpracováváme tyto vaše osobní údaje:
základní identifikační údaje (např. jméno a příjmení);
kontaktní údaje (e-mailovou adresu; telefonní číslo; případně adresa);
informace ze vzájemné komunikace a informace, které vložíte do kontaktního formuláře, které rovněž mohou obsahovat vaše osobní údaje.
Základní identifikační údaje, kontaktní údaje i informace ze vzájemné komunikace potřebujeme pro vytvoření nabídky našich služeb, jednání o této nabídce nebo za účelem odpovědi na vámi vznesený dotaz. Pokud spolu uzavřeme smlouvu a navážeme spolupráci, budeme vaše údaje zpracovávat i pro účely plnění smlouvy a našich povinností z ní. Takové zpracování nám umožňuje čl. 6. odst. 1 písm. b) Nařízení. Tyto osobní údaje budeme zpracovávat po dobu jednání o uzavření smlouvy mezi vámi a námi, nejdéle však 1 rok od vaší poptávky, pokud nám neudělíte souhlas k dalšímu zpracování nebo pokud spolu neuzavřeme smlouvu. V tom případě budeme osobní údaje zpracovávat po dobu trvání práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů (nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy).
Zpracování vašich osobních údajů je prováděno přímo námi, osobní údaje však pro nás mohou zpracovávat i tito zpracovatelé nebo třetí strany:
Commerce Media s.r.o., IČO: 016 48 454, poskytovatel služby e-mail kampaně;
RAYNET s.r.o., IČO: 268 43 820, poskytovatel služby CRM;
SHERWOOD Digital a.s., IČO: 284 65 911, správce webu a webhosting.
Vezměte, prosím, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:
vzít souhlas se zpracováním vašich osobních údajů kdykoliv zpět;
požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme;
vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat, doplnit nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
v určitých případech po nás požadovat osobních údajů;
na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů
v rozporu s tímto Nařízením;
v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a podat u něj stížnost;
kromě toho máte i právo podat námitku, pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Tuto námitku je možné vznést zasláním na naši adresu anebo na
e-mail. My ji pak nejpozději do jednoho měsíce od obdržení vyhodnotíme.
Pokud máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu marketing@enovation.cz.
Tento dokument nabývá účinnosti dne 22. 6. 2023