Začátek roku přináší různé výzvy. Nepodceňte přípravu a přečtěte si desatero našich dotačních specialistů, jak sepsat kvalitní žádost o dotaci a zvýšit tak šanci získat dotace na výzkum a vývoj.
Pro podniky, které hledají nové technologie a nástroje pro zlepšení efektivity jejich výzkumných procesů a shání podporu financování, může být vhodná II. dotační výzva Aplikace od OPTAK. O podporu můžete žádat na mzdy zaměstnanců, ale i na software, hardware nebo specializovaná zařízení, která mohou urychlit vývoj nových produktů či služeb.
Vyvarujte se přiliš obecným nebo odborným popisům v projektu. Text by měl obsahovat dostatečné detaily, aby hodnotitelé mohli posoudit jeho kvalitu, ale zároveň by měl být napsán srozumitelně, aby byl přístupný i širšímu čtenářskému publiku.
Doložte releventní postupy a metody řešení. Proveďte pečlivé srovnání výstupu se standardními produkty na trhu, včetně vlastních předchozích verzí. Zdůrazněte posun vlastností a parametrů. Maximální bodové hodnocení bude uděleno pouze v případě, že výsledek projektu prokazuje odůvodněný potenciál přinést zásadní změnu nebo průlomovou inovaci, s výrazně vylepšenými užitnými vlastnostmi. Musí být doloženy relevantní parametry pro srovnání nebo dostatečné doložení jedinečnosti výsledku.
Udělejte detailní analýzu inovativnosti, zdůrazněte přínosy a přidanou hodnotu, a předložte relevantní data. Důležité je také srovnání s existujícími produkty/službami na trhu a vlastními projekty žadatele. K tomu je třeba také zpracovat patentovou rešerši, aby byla tvrzení o světové špičce podložena.
Zdůvodněte potřebnost každé položky v rozpočtu, dáte tak hodnotitelům přehled o projektových nákladech. Vysvětlete výši každé položky a zajistěte soulad s cenami běžnými na trhu. Správně přiřaďte náklady k etapám a aktivitám projektu. Kromě toho je nutné v projektu jasně prezentovat finanční stabilitu žadatele a jeho schopnost spolufinancovat projekt.
Tým musí disponovat odbornou způsobilostí a schopností efektivně realizovat všechny projektové cíle. Zahrňte členy s relevantními zkušenostmi vztaženými k cílovému výstupu. Vyvarujte se příliš vysokým pracovním úvazkům, zejména u vedoucích pozic. Rovněž je důležité zajistit různorodost pracovních náplní členů týmu a vyhnout se přílišné koncentraci na jednu aktivitu, což posiluje dojem odborného plánování projektu.
Při spolupráci je důležité ohlídat, aby partner nesl více jak 10 % nákladů celkového rozpočtu v případě výzkumné organizace, resp. více než 30 % na celkovém rozpočtu projektu v případě podniku. Pečlivě sledujte poměr nákladů mezi partnery a zajistěte, aby žádný partner neměl vyšší podíl než hlavní žadatel. Detailně popište aspekt ochrany duševního vlastnictví a zahrňte ji do návrhu smlouvy o spolupráci mezi partnery. Minimalizujete tak riziko sporů ohledně vlastnických práv.
Zahrňte všechna možná rizika ohrožující projekt, včetně metod eliminace. Ilustrujete tak svou schopnost plánovat a řídit klíčové aspekty projektu.
Klaďte důraz na kvalitní a podložené informace. Popište zkušenosti s komercializací minulých projektů a uplatněním výsledků na trhu. Realisticky popište obchodní plány s metodami a kontakty, identifikací potenciálních změn na trhu, konkurenceschopnost výstupu (včetně konkurenčních výhod), popište přínosy a uplanětí na zahraničních trzích.
Ekonomické přínosy musí zajistit návratnost projektu do pěti let po jeho ukončení. Klíčovým kritériem je také exportní potenciál, kdy ideálním stavem je, pokud tržby z exportu výrazně převyšují tržby z tuzemského trhu. Při sestavování plánu tržeb budťe realistický a uveďte detailní popis a zdůvodnění. Krom čísel zahrňte textové komentáře k výpočtům a metodám použitým při jeho sestavení.
Tzv. Letters of Intent (LoI) jsou významné pro hodonotitele. Klíčový je předběžný zájem ze zahraničí, a čím více relevenantních LoI, tím lépe. Důležitý je soulad mezi LoI, Marketingovou studií a obsahem projektu. Forma LoI a jejich různorodost také hrají roli, a nedostatek diverzity nebo významný rozpor s tvrzeními projektu může být kontraproduktivní. Kvalita a uvěřitelnost LoI jsou klíčové pro úspěch projektu, a proto je nezbytné věnovat dostatečný čas shromáždění co největšího množství relevantních LoI.
Úspěšná žádost je složena z několika zasádních bodů, se kterými vám rádi pomohou naši dotační konzultanti. Kontaktujte nás na adrese enovation@enovation.cz nebo na telefonním čísle +420 222 523 549.
Kontaktujte náš tým specialistů, rádi vám se vším poradíme
Právě čtete informace o zpracování osobních údajů společnosti enovation s.r.o., se sídlem Sokolovská 695/115b, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 279 09 751, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze soudu pod sp. zn. C 125819 (dále jen „Správce“ nebo „my“), která je správcem vašich osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). Jaké vaše osobní údaje zpracováváme, pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře, jak s nimi zacházíme, a jaká práva vám v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů náleží, se dočtete dále.
Zpracováváme tyto vaše osobní údaje:
základní identifikační údaje (např. jméno a příjmení);
kontaktní údaje (e-mailovou adresu; telefonní číslo; případně adresa);
informace ze vzájemné komunikace a informace, které vložíte do kontaktního formuláře, které rovněž mohou obsahovat vaše osobní údaje.
Základní identifikační údaje, kontaktní údaje i informace ze vzájemné komunikace potřebujeme pro vytvoření nabídky našich služeb, jednání o této nabídce nebo za účelem odpovědi na vámi vznesený dotaz. Pokud spolu uzavřeme smlouvu a navážeme spolupráci, budeme vaše údaje zpracovávat i pro účely plnění smlouvy a našich povinností z ní. Takové zpracování nám umožňuje čl. 6. odst. 1 písm. b) Nařízení. Tyto osobní údaje budeme zpracovávat po dobu jednání o uzavření smlouvy mezi vámi a námi, nejdéle však 1 rok od vaší poptávky, pokud nám neudělíte souhlas k dalšímu zpracování nebo pokud spolu neuzavřeme smlouvu. V tom případě budeme osobní údaje zpracovávat po dobu trvání práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů (nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy).
Zpracování vašich osobních údajů je prováděno přímo námi, osobní údaje však pro nás mohou zpracovávat i tito zpracovatelé nebo třetí strany:
Commerce Media s.r.o., IČO: 016 48 454, poskytovatel služby e-mail kampaně;
RAYNET s.r.o., IČO: 268 43 820, poskytovatel služby CRM;
SHERWOOD Digital a.s., IČO: 284 65 911, správce webu a webhosting.
Vezměte, prosím, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:
vzít souhlas se zpracováním vašich osobních údajů kdykoliv zpět;
požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme;
vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat, doplnit nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
v určitých případech po nás požadovat osobních údajů;
na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů
v rozporu s tímto Nařízením;
v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a podat u něj stížnost;
kromě toho máte i právo podat námitku, pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Tuto námitku je možné vznést zasláním na naši adresu anebo na
e-mail. My ji pak nejpozději do jednoho měsíce od obdržení vyhodnotíme.
Pokud máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu marketing@enovation.cz.
Tento dokument nabývá účinnosti dne 22. 6. 2023