Trh s datovými centry v Česku významně roste - zabezpečte si svá citlivá data
Plánujete investici na vytvoření datového centra? Potřebujete uchovávat a spravovat vaše data?
Využijte novou výzvu zaměřenou na budování datových center a jejich modernizaci (snížení provozních nákladů, zvýšení efektivity a kvality služeb, zlepšení účinnosti využití elektrické energie a tím snížení nákladů spojených s chlazením a jiné).
Výzva podporuje kompletní vybavení datového centra. Peníze lze čerpat především na pořizování IT infrastruktury (servery, racky, sítě, ostatní hardware, řídící software apod.) a non IT infrastruktury (UPS, klimatizace, diesel generátory apod.). Dále dotační program podporuje stavební náklady – pořízení pozemků, budov, staveb, rekonstrukci staveb. Dále pak výstavbu, případně nájem pozemků a budov. Do nákladů lze zahrnout i projektovou dokumentaci nebo služby poradců, expertů a studie.
Za datové centrum lze považovat funkční zařízené, kde se uchovávají a spravují data. Z tohoto pohledu má téměř každá firma své vlastní datové centrum, jehož základní funkci plní například běžná serverová místnost s rozvaděči.
Pokud má taková místnost i optimalizovanou spotřebu energie, hlavní konektivita do internetu je zajištěna optickou sítí, dodávky elektrické energie jsou zálohovány, je vybavena protipožárním a klimatizačním systémem a provoz/pronájem výpočetního výkonu probíhá ve vysoce bezpečném prostředí, pak splňuje taková serverovna pro účely této výzvy definici moderního datového centra a lze její vybudování, modernizaci nebo rozšíření realizovat s evropskými dotacemi.
Pokud vám vaše serverovna přestává vyhovovat kapacitně, bezpečnostně, technicky či provozně, je tato dotační výzva určena přímo pro vás. Takové skutečnosti nahrává i snížení minimální výše dotace na 1 mil. Kč. Více by se tedy měla prosadit aktivita modernizace datových center na úkor budování úplně nových datových center. Obecně se výzva zpřístupňuje menším projektům. To však neznamená, že by se z dotace nedalo vybudovat i poměrně robustní datové centrum, vždyť maximální možná dotace na jeden projekt činí až 150 mil. Kč.
Datové centrum nemusí být poskytováno výhradně k pronájmu a provozu aplikací včetně pronájmu výpočetního výkonu ve vysoce bezpečném prostředí, ale lze ho částečně nebo zcela využívat i pro interní potřeby majitele nebo skupiny firem.
Trh datových center v tuzemsku zaznamenal v posledních letech velký rozvoj, což je do jisté míry způsobeno i proměnou celého odvětví zálohování dat a práce s nimi. Je kladen důraz na vysokou bezpečnost, neomezený přístup a energetickou efektivnost. Datová centra již nejsou pouze obrovským a samostatným objektem vybudovaným na zelené louce, ale stále častěji se stávají srdcem společnosti z pohledu řízení jejich IT infrastruktury a vnitropodnikových procesů. Centra pro správu dat jsou čím dál tím více s podniky propojena nejen funkčně, ale i geograficky.
Využití nebo poskytování služeb datových center dnes již není výhradní doménou větších nadnárodních společností. Uchovávat data v zabezpečeném prostředí v současnosti potřebuje prakticky každá firma a výrazně roste potřeba po datových centrech i u menších podniků. Svou roli hraje potřeba jednotlivých subjektů budovat, rozšiřovat a modernizovat své interní kapacity pro provoz informačních a komunikačních technologií. Vhodným žadatelem v této výzvě mohou tedy být malé, střední i velké podniky, stejně jako státní podniky, národní podniky nebo akciové společnosti. Kromě IT firem mohou výzvu využít i průmyslové podniky, nemocnice, retailové firmy a mnoho dalších napříč všemi obory.
Uchovávat svá data ve vlastním datovém centru s sebou nese mnoho výhod. Na prvním místě je ekonomické hledisko, kdy odpadají náklady za pronájem výpočetního výkonu formou hostingu firemních dat. Navíc lze volné kapacity nabízet i externím uživatelům. Další nespornou výhodou je eliminace bezpečnostních, technických a provozních rizik, respektive schopnost jejich naprosté kontroly. V případě vlastního datového centra má tak vlastník dat možnost volby ve výběru typu hardwarového i softwarového vybavení, vlastní konfiguraci, nastavení výkonnosti, míry a kvality zabezpečení nebo energetické účinnosti.
Pod jedním IČO lze podat pouze 1 žádost, ale přípustná jsou až 4 místa realizace, s čímž je možné pracovat pro potřeby zálohování apod. Realizovat výstavbu lze na celém území ČR, mimo území Prahy (rozhodující pro posouzení není sídlo žadatele/příjemce dotace, ale skutečné místo realizace projektu).
Připravte svou dotační žádost spolu s námi a začněte již nyní získávat veřejné peníze v ten pravý moment. Kontaktujte nás na 800 190 163 nebo prostřednictvím adresy enovation@enovation.cz.
Kontaktujte, prosím, našeho specialistu.
Bc. Ondřej Mařík
Project Manager
Právě čtete informace o zpracování osobních údajů společnosti enovation s.r.o., se sídlem Sokolovská 695/115b, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 279 09 751, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze soudu pod sp. zn. C 125819 (dále jen „Správce“ nebo „my“), která je správcem vašich osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). Jaké vaše osobní údaje zpracováváme, pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře, jak s nimi zacházíme, a jaká práva vám v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů náleží, se dočtete dále.
Zpracováváme tyto vaše osobní údaje:
základní identifikační údaje (např. jméno a příjmení);
kontaktní údaje (e-mailovou adresu; telefonní číslo; případně adresa);
informace ze vzájemné komunikace a informace, které vložíte do kontaktního formuláře, které rovněž mohou obsahovat vaše osobní údaje.
Základní identifikační údaje, kontaktní údaje i informace ze vzájemné komunikace potřebujeme pro vytvoření nabídky našich služeb, jednání o této nabídce nebo za účelem odpovědi na vámi vznesený dotaz. Pokud spolu uzavřeme smlouvu a navážeme spolupráci, budeme vaše údaje zpracovávat i pro účely plnění smlouvy a našich povinností z ní. Takové zpracování nám umožňuje čl. 6. odst. 1 písm. b) Nařízení. Tyto osobní údaje budeme zpracovávat po dobu jednání o uzavření smlouvy mezi vámi a námi, nejdéle však 1 rok od vaší poptávky, pokud nám neudělíte souhlas k dalšímu zpracování nebo pokud spolu neuzavřeme smlouvu. V tom případě budeme osobní údaje zpracovávat po dobu trvání práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů (nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy).
Zpracování vašich osobních údajů je prováděno přímo námi, osobní údaje však pro nás mohou zpracovávat i tito zpracovatelé nebo třetí strany:
Commerce Media s.r.o., IČO: 016 48 454, poskytovatel služby e-mail kampaně;
RAYNET s.r.o., IČO: 268 43 820, poskytovatel služby CRM;
SHERWOOD Digital a.s., IČO: 284 65 911, správce webu a webhosting.
Vezměte, prosím, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:
vzít souhlas se zpracováním vašich osobních údajů kdykoliv zpět;
požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme;
vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat, doplnit nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
v určitých případech po nás požadovat osobních údajů;
na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů
v rozporu s tímto Nařízením;
v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a podat u něj stížnost;
kromě toho máte i právo podat námitku, pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Tuto námitku je možné vznést zasláním na naši adresu anebo na
e-mail. My ji pak nejpozději do jednoho měsíce od obdržení vyhodnotíme.
Pokud máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu marketing@enovation.cz.
Tento dokument nabývá účinnosti dne 22. 6. 2023