Nezapomeňte na fotky aneb co doložit v rámci výzvy Marketing

Abyste získali a udrželi dotaci z výzvy Marketing, musíte splnit specifické požadavky na realizaci projektu a doložit spoustu materiálů. Nezapomínejte proto při přípravách na veletrhy na pravidla, která musíte splnit. Většinu z nich totiž nejde vyřešit zpětně. Zde je přehled těch nejdůležitějších.

13. 9. 2024
Dotace z OPTAK

Dokumentace k veletrhu a povinné přílohy

  • Potvrzení o velikosti pronajímaného výstavního prostoru. Musí ho vystavit přímo organizátor.
  • Čestné prohlášení o uzavřených kontraktech. Musíte uvést počet uzavřených obchodních kontraktů během veletrhu. Tento dokument slouží jako indikátor úspěšnosti účasti na veletrhu a je důležitý pro vyhodnocení efektivity podpory.
  • Kopie katalogu vystavovatelů s jasnou identifikací příjemce dotace.
  • Vzorky vašich propagačních materiálů.

Chcete získat finanční podporu na účast na zahraničních veletrzích?

Příjem žádostí o dotaci z II. výzvy programu Marketing je v plném proudu. Zjistěte, zda splňujete podmínky.

Více o programu Marketing

Publicita a označení podpory

To, že čerpáte dotaci, musíte uvést na svých sociálních sítích a veškerých materiálech, které souvisejí s projektem (tedy účastí na veletrhu).

  • Označení všech výstupů projektu. Všechny materiály, které jste vytvořili jako součást projektu a jsou předmětem finanční podpory, musí jasně odkazovat na zdroje financování z EU. Jde například o bannery, brožury, webové stránky nebo veletržní stánky. Jako označení slouží vlajka EU a standardizovaný text v anglickém či příslušném cizím jazyce. 
  • Informace na sociálních sítích. Na svých sociálních sítích musíte zveřejnit minimálně jeden příspěvek, který informuje o podpoře projektu z fondů EU. Tento post by měl být vizuálně přitažlivý a obsahovat klíčové informace o projektu a jeho podpoře.

Všechny propagační materiály, publicitu v místě veletrhu i v místě realizace, je nutné řádně zdokumentovat a následně doložit k žádosti o platbu. Nezapomínejte proto na fotky a printscreeny.

Žádosti o změny

Změnil se termín veletrhu nebo byste raději jeli na jinou akci, než kterou jste uvedli v žádosti? Tak to musíte nahlásit.

  • Jakékoliv změny, jakými jsou změna termínu veletrhu nebo zmenšení velikosti stánku, včas oznamte řídícímu orgánu, který je musí schválit. Nedostatečná komunikace nebo zpětné změny mohou vést k tomu, že poskytovatel dotace vám dotaci neproplatí.
  • Můžete požádat o záměnu nebo odstranění veletrhu. Není však možné přesouvat finanční prostředky mezi jednotlivými veletrhy ani navyšovat metry čtvereční u jednotlivých stánků.

Tyto specifické požadavky jsou zásadní pro to, aby byly finanční prostředky využívány efektivně a cíleně pro rozvoj a internacionalizaci malých a středních podniků. Zároveň zajišťují soulad s pravidly a regulacemi stanovenými v rámci operačního programu OP TAK.

Nevíte si s realizací projektu rady a chcete mít jistotu, že doložíte vše, co je potřeba?

Kontaktujte naše kolegy z AfterCare na enovation@enovation.cz nebo zavolejte na +420 222 523 549. Rádi vám poradíme.

Domluvte si konzultaci

Buďte vždy první, kdo se dozví o nových dotačních možnostech přímo pro vás

Napište nám nebo volejte 222 523 549

Všechny položky označené hvězdičkou * jsou povinné.