Přinášíme odpovědi na nejčastější dotazy týkající se dotací, daňových odpočtů na výzkum a vývoj a dalších službách pro vaši společnost.
O dotace z fondů EU mohou žádat podniky všech velikostí, obce, kraje, ministerstva, neziskové organizace, výzkumná centra a další. Záleží však na konkrétním programu, pro koho je určen. Např. Operační program Podnikání a inovace (OPPIK) se zaměřoval primárně na podniky, a to zejména zpracovatelský a IT sektor. Žadatel o dotace musí mít uzavřená minimálně dvě účetní období, na jejichž základě je hodnoceno jeho finanční zdraví. Nesmí tedy mít vážné finanční potíže a být zadlužený vůči státu. Dále musí podnikat na území ČR, tedy být plátcem daně a mít české IČO.
Doba od podání registrační žádosti do připsání částky dotace na účet žadatele je velice proměnlivá. Záleží na mnoha faktorech. Obecně však platí, že dotace EU jsou vypláceny až po skončení realizace projektu, popřípadě jeho jednotlivých etap, tedy zpětně, nikoliv dopředu. Od momentu podání registrační žádosti je nutno počítat s přibližně dvoutýdenní prodlevou než bude schválena. Poté běží zpravidla 90ti denní lhůta na podání Plné žádosti. Ta je obvykle schválena (případně zamítnuta) v období jednoho až devíti měsíců, dle programu a náročnosti projektu. Jakmile je projekt realizován a je podána Žádost o platbu po skončení jeho etapy nebo celé realizace, dostane žadatel dotaci na účet.
V rámci jednotlivých programů Operačních programů se výše podpory liší. Zpravidla bývá od 30 % do 100 %.
Naši odměnu tvoří především tzv. success fee, tedy bonus z úspěchu vašeho projektu. To pro vás znamená minimalizaci finančního rizika v případě, že projekt nebude schválen, a pro nás motivaci odvést maximální výkon.
Úspěšnost podaných žádostí se v jednotlivých programech poměrně různí. Obecně je však v rámci OPPI poměrně vysoká – pohybuje se mezi 50-75 %. Společnost enovation dosahuje v rámci OPPI úspěšnosti 98 %.
Ano, pokud splňujete základní parametry a jedná se o:
Ideální je, aby každý dílčí vývojový projektu, tj. vývoj každého produktu zvlášť, měl své účetní středisko, či svůj analytický znak. Dále je důležité a vlastně nezbytné pro důslednou prokazatelnost, aby byly náklady také vedeny v oddělené evidenci (např. excelovské tabulky), a to v takové struktuře, aby byla zřejmá výše nákladu, poměr jeho využití pro účely vývoje aj.
Toto je spíše povinnost, či kladně hodnocený aspekt v dotačních programech. Odpočty tuto povinnost neznají, ale na případnou kontrolu z FÚ to může zapůsobit, nicméně jen z důvodu realizace odpočtového projektu bychom takovou spolupráci nenavazovali.
Tyto konkrétní mzdové náklady lze uplatniti v odpočtu tehdy, až přestanou být dotovány operačním programem. Nicméně je možné uplatňovat náklady na ty zaměstnance, kteří jsou obsazení na pozicích, které se nacházejí v tzv. období udržitelnost projektu nejenom programu ICT a strategické služby.
Náklady na nájem kanceláří a odpisy nemovitostí bohužel nelze vůbec zahrnout do odpočtu.
Zde je několik aspektů. Prvně platí, že před tím, než je realizován projekt VaV – tj. před obdobím vynaložením nákladů v daném účetním období, musí být tento projekt sepsán jako papírový dokument a podepsán statutárním orgánem. To je první nutný předpoklad. Druhým je, že v daňovém přiznání za rok 2011 - podaném tedy v roce 2012 - jste přiznali výši nákladů zahrnutých do odpočtu, ale nebyli jste schopni celý odpočet za rok 2011 v tomto daňovém přiznání realizovat, a to z důvodu příliš nízkého základu daně.
Kontaktujte náš tým specialistů, rádi vám se vším poradíme
Právě čtete informace o zpracování osobních údajů společnosti enovation s.r.o., se sídlem Sokolovská 695/115b, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 279 09 751, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze soudu pod sp. zn. C 125819 (dále jen „Správce“ nebo „my“), která je správcem vašich osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). Jaké vaše osobní údaje zpracováváme, pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře, jak s nimi zacházíme, a jaká práva vám v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů náleží, se dočtete dále.
Zpracováváme tyto vaše osobní údaje:
základní identifikační údaje (např. jméno a příjmení);
kontaktní údaje (e-mailovou adresu; telefonní číslo; případně adresa);
informace ze vzájemné komunikace a informace, které vložíte do kontaktního formuláře, které rovněž mohou obsahovat vaše osobní údaje.
Základní identifikační údaje, kontaktní údaje i informace ze vzájemné komunikace potřebujeme pro vytvoření nabídky našich služeb, jednání o této nabídce nebo za účelem odpovědi na vámi vznesený dotaz. Pokud spolu uzavřeme smlouvu a navážeme spolupráci, budeme vaše údaje zpracovávat i pro účely plnění smlouvy a našich povinností z ní. Takové zpracování nám umožňuje čl. 6. odst. 1 písm. b) Nařízení. Tyto osobní údaje budeme zpracovávat po dobu jednání o uzavření smlouvy mezi vámi a námi, nejdéle však 1 rok od vaší poptávky, pokud nám neudělíte souhlas k dalšímu zpracování nebo pokud spolu neuzavřeme smlouvu. V tom případě budeme osobní údaje zpracovávat po dobu trvání práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů (nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy).
Zpracování vašich osobních údajů je prováděno přímo námi, osobní údaje však pro nás mohou zpracovávat i tito zpracovatelé nebo třetí strany:
Commerce Media s.r.o., IČO: 016 48 454, poskytovatel služby e-mail kampaně;
RAYNET s.r.o., IČO: 268 43 820, poskytovatel služby CRM;
SHERWOOD Digital a.s., IČO: 284 65 911, správce webu a webhosting.
Vezměte, prosím, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:
vzít souhlas se zpracováním vašich osobních údajů kdykoliv zpět;
požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme;
vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat, doplnit nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
v určitých případech po nás požadovat osobních údajů;
na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů
v rozporu s tímto Nařízením;
v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a podat u něj stížnost;
kromě toho máte i právo podat námitku, pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Tuto námitku je možné vznést zasláním na naši adresu anebo na
e-mail. My ji pak nejpozději do jednoho měsíce od obdržení vyhodnotíme.
Pokud máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu marketing@enovation.cz.
Tento dokument nabývá účinnosti dne 22. 6. 2023