Dotační program Vysokorychlostní internet vstoupil vyhlášením druhé výzvy do nové fáze. Oproti předchozí je tato výzva pro potenciální investory mnohem atraktivnější. O možnostech čerpání a využití se rozpovídal náš dotační expert David Kaňok
K čemu je vhodné čerpat dotaci na vysokorychlostní internet?
Dotace na vysokorychlostní internet slouží k nové výstavbě nebo také modernizaci již existujících sítí internetu v tzv. „bílých“ oblastech definovaných Ministerstvem průmyslu a obchodu.
V čem se druhá výzva liší oproti té první?
Druhá výzva se od první liší v mnoha oblastech. Její nastavení je mnohem lépe projednáno se zástupci poskytovatelů internetu a reflektuje tak potřeby trhu. Dále je nově možné žádat také na aktivní prvky sítě. Zároveň došlo k odstranění tvrdých podmínek pro použití bezdrátových technologií, které je tak nyní možné plně začlenit do žádostí o dotace. Projekty mohou být různého rozsahu, od zasíťování jedné menší obce až po velké projekty, které pokryjí vysokorychlostním internetem desítky obcí.
Jaké jsou výhody druhé výzvy?
V první řadě je to v rámci ostatních dotačních programů značně nadprůměrná dotační podpora ve výši 75 % z vynaložených nákladů. Dotaci je možné žádat prakticky na všechny investice spojené s výstavbou nebo modernizací sítí na vysokorychlostní internet.
Kdo může dotaci čerpat?
Dotační program je určen všem podnikatelským subjektům, které jsou registrovány u Českého telekomunikačního úřadu.
Jedná se o druhou výzvu. Je stále dostatek míst k realizaci?
V rámci druhé výzvy došlo ke zmenšení území, ve kterých mohou být projekty realizovány. Stále se však jedná o zhruba 87 tisíc adresních míst se 100 tisíci domácnostmi, takže prostor je dostatečný a o výzvu již nyní evidujeme velký zájem.
Musí být v dané lokalitě již internet zavedený, nebo může dotyčný investor být i průkopníkem?
Z pohledu zájemce o dotaci není rozhodující, jestli v dané oblasti již poskytuje své služby. Projekt může cílit pouze na pokrytí tzv. obytných adresních místech, u kterých by se bez dotace do konce roku 2020 nepředpokládalo pokrytí vysokorychlostním internetem.
Jaká je doba realizace a do kdy lze podávat žádosti?
Žádosti je možné podávat do 8. července tohoto roku a mnohé z nich už připravujeme. Z pohledu délky realizace je nutné projekt dokončit do 8. července 2022, tedy do tří let od uzavření příjmu žádostí.
Co byste žadatelům nebo potenciálním zájemcům ohledně této výzvy doporučil?
Všem zájemcům bych doporučil řádně prostudovat mapu podporovaných území. Následně je nutné si analyzovat, které oblasti pro mě, jako žadatele, dávají smysl. V případě, že jsou pro ně některé „bílé“ oblasti atraktivní, tak nás mohou kontaktovat, s žádostmi o dotace v oblasti telekomunikací máme dostatek zkušeností a jsme schopni jim všechny podmínky rychle a efektivně vysvětlit. Dále bych doporučil začít co nejdříve s přípravou projektové dokumentace plánované sítě vysokorychlostního internetu.
V čem můžete žadatelům pomoct?
Nabízíme žadatelům komplexní servis. Díky naší mnohaleté zkušenosti v oblasti zpracovávání žádostí o dotace přeneseme podstatnou část odborné i administrativní stránky celého procesu na svá bedra. Našim klientům pomáháme nejen s přípravou projektu, ale také s administrativou spojenou s realizací, která zahrnuje výběrová řízení, žádosti o platbu a další.
Nemáte ještě sjednanou schůzku s našimi experty? Kontaktujte nás a domluvte si bezplatnou schůzku ještě dnes, pište na enovation@enovation.cz nebo volejte na 800 190 163.
Kontaktujte náš tým specialistů, rádi vám se vším poradíme
Právě čtete informace o zpracování osobních údajů společnosti enovation s.r.o., se sídlem Sokolovská 695/115b, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 279 09 751, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze soudu pod sp. zn. C 125819 (dále jen „Správce“ nebo „my“), která je správcem vašich osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). Jaké vaše osobní údaje zpracováváme, pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře, jak s nimi zacházíme, a jaká práva vám v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů náleží, se dočtete dále.
Zpracováváme tyto vaše osobní údaje:
základní identifikační údaje (např. jméno a příjmení);
kontaktní údaje (e-mailovou adresu; telefonní číslo; případně adresa);
informace ze vzájemné komunikace a informace, které vložíte do kontaktního formuláře, které rovněž mohou obsahovat vaše osobní údaje.
Základní identifikační údaje, kontaktní údaje i informace ze vzájemné komunikace potřebujeme pro vytvoření nabídky našich služeb, jednání o této nabídce nebo za účelem odpovědi na vámi vznesený dotaz. Pokud spolu uzavřeme smlouvu a navážeme spolupráci, budeme vaše údaje zpracovávat i pro účely plnění smlouvy a našich povinností z ní. Takové zpracování nám umožňuje čl. 6. odst. 1 písm. b) Nařízení. Tyto osobní údaje budeme zpracovávat po dobu jednání o uzavření smlouvy mezi vámi a námi, nejdéle však 1 rok od vaší poptávky, pokud nám neudělíte souhlas k dalšímu zpracování nebo pokud spolu neuzavřeme smlouvu. V tom případě budeme osobní údaje zpracovávat po dobu trvání práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů (nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy).
Zpracování vašich osobních údajů je prováděno přímo námi, osobní údaje však pro nás mohou zpracovávat i tito zpracovatelé nebo třetí strany:
Commerce Media s.r.o., IČO: 016 48 454, poskytovatel služby e-mail kampaně;
RAYNET s.r.o., IČO: 268 43 820, poskytovatel služby CRM;
SHERWOOD Digital a.s., IČO: 284 65 911, správce webu a webhosting.
Vezměte, prosím, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:
vzít souhlas se zpracováním vašich osobních údajů kdykoliv zpět;
požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme;
vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat, doplnit nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
v určitých případech po nás požadovat osobních údajů;
na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů
v rozporu s tímto Nařízením;
v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a podat u něj stížnost;
kromě toho máte i právo podat námitku, pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Tuto námitku je možné vznést zasláním na naši adresu anebo na
e-mail. My ji pak nejpozději do jednoho měsíce od obdržení vyhodnotíme.
Pokud máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu marketing@enovation.cz.
Tento dokument nabývá účinnosti dne 22. 6. 2023