Vývoj nové generace úspěšného informačního systému QI
DC Concept a.s.
Společnost DC Concept a.s. se již od svého založení věnuje oblasti informačních technologií. V roce 2001 byl na trh uveden nový produkt – informační systém QI a společnost se začala dynamicky rozvíjet. Ke konci roku 2008 proto došlo k přetíženosti zaměstnanců, což do značné míry limitovalo další rozvoj firmy. Navíc nastal příhodný čas vyvinout novou generaci doposud úspěšného informačního systému QI. Vedení společnosti začalo zjišťovat, zda by bylo možné rozšíření vývojových kapacit částečně financovat ze strukturálních fondů EU.
Po úvodních konzultacích s enovation dospěl DC Concept k závěru, že jejich záměry přesně korespondují s cíli programu ICT a strategické služby. Rozhodnutí pokusit se získat dotaci tedy padlo záhy a začaly přípravy k podání žádosti. Jakmile byla schválena registrační žádost, která posuzuje finanční zdraví žadatele a všeobecný soulad projektu s programem, začala běžet tříměsíční lhůta k podání plné žádosti, jejíž součástí je podrobný podnikatelský záměr. Bylo tedy nutné pečlivě stanovit veškeré parametry projektu, zejména důkladně promyslet, kolik nových zaměstnanců bude společnost v nejbližších letech pro vývoj nové generace QI potřebovat, na které pozice a v jakých etapách. Protože vývoj nového softwaru je dlouhodobou záležitostí a dotace EU na projekt se proplácejí zpětně, rozhodla se společnost na základě rady enovation projekt rozdělit na šest přibližně půlročních etap tak, aby po skončení každé z nich mohla být podána žádost o platbu a na účet firmy byla připsána příslušná část dotace. Společnost stanovila, že v rámci projektu bude nutné zaměstnat 12 nových odborníků, především programátorů a analytiků, na jejichž superhrubé mzdy je uplatňována dotace.
Protože byl projekt plně v souladu s programem ICT a strategické služby, podnikatelský záměr byl kvalitně připraven a neobjevily se žádné problematické body, plná žádost byla schválena zanedlouho po podání. Mezitím se již rozběhla realizace projektu (uplatňovat způsobilé výdaje lze totiž již od momentu schválení registrační žádosti) a společnost začala obsazovat příslušné pracovní pozice. Již v průběhu první etapy realizace projektu přišlo oznámení o chystané monitorovací kontrole. Kontrola narazila na několik drobných nepřesností v účetnictví v rámci projektu. „Díky tomu, že členové monitorovacího týmu celou záležitost ihned konzultovali s MPO, které mělo vstřícný přístup a poradilo nám, jak chyby opravit, podařilo se najít řešení a nenastal žádný větší problém.“ uvádí Jiří Rychetský, předseda představenstva společnosti DC Concept. S blížícím se koncem první etapy již bylo v rámci projektu vytvořeno 9 pracovních míst, avšak z technických důvodů nakonec společnost musela podání žádosti o platbu odložit o dva měsíce. Práce na projektu se totiž oproti původnímu plánu o něco pozdržely. Naštěstí prodloužení jednotlivých etap nebývá u projektů v OPPI problémem. Žádost o platbu tak byla podána v září 2010 a zanedlouho DC Concept obdržel na svůj účet dotaci za první etapu projektu.
„Díky spolupráci s enovation jsme ušetřili spoustu času, který bychom museli věnovat administrativě spojené s projektem. Navíc díky jejich zkušenostem nebylo nutné tápat, které dokumenty, kdy, kam a v jaké podobě je potřeba dodávat. Snad bude i nadále vše probíhat bez větších zádrhelů, jako tomu bylo doposud.“ doufá Jiří Rychetský a dodává: „O vývoji nové generace QI se ve firmě uvažovalo již nějaký čas. Když jsme zjistili, že je na mzdy nových odborníků, který tento projekt vyžadoval, možné čerpat dotace z EU, byl to pro nás jeden z důležitých impulzů k okamžité realizaci. Díky dotaci se náklady na vývoj produktu markantně sníží a společnost tak může ušetřené prostředky alokovat do jiných, neméně důležitých, oblastí.“
Kontaktujte náš tým specialistů, rádi vám se vším poradíme
Právě čtete informace o zpracování osobních údajů společnosti enovation s.r.o., se sídlem Sokolovská 695/115b, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 279 09 751, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze soudu pod sp. zn. C 125819 (dále jen „Správce“ nebo „my“), která je správcem vašich osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). Jaké vaše osobní údaje zpracováváme, pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře, jak s nimi zacházíme, a jaká práva vám v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů náleží, se dočtete dále.
Zpracováváme tyto vaše osobní údaje:
základní identifikační údaje (např. jméno a příjmení);
kontaktní údaje (e-mailovou adresu; telefonní číslo; případně adresa);
informace ze vzájemné komunikace a informace, které vložíte do kontaktního formuláře, které rovněž mohou obsahovat vaše osobní údaje.
Základní identifikační údaje, kontaktní údaje i informace ze vzájemné komunikace potřebujeme pro vytvoření nabídky našich služeb, jednání o této nabídce nebo za účelem odpovědi na vámi vznesený dotaz. Pokud spolu uzavřeme smlouvu a navážeme spolupráci, budeme vaše údaje zpracovávat i pro účely plnění smlouvy a našich povinností z ní. Takové zpracování nám umožňuje čl. 6. odst. 1 písm. b) Nařízení. Tyto osobní údaje budeme zpracovávat po dobu jednání o uzavření smlouvy mezi vámi a námi, nejdéle však 1 rok od vaší poptávky, pokud nám neudělíte souhlas k dalšímu zpracování nebo pokud spolu neuzavřeme smlouvu. V tom případě budeme osobní údaje zpracovávat po dobu trvání práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů (nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy).
Zpracování vašich osobních údajů je prováděno přímo námi, osobní údaje však pro nás mohou zpracovávat i tito zpracovatelé nebo třetí strany:
Commerce Media s.r.o., IČO: 016 48 454, poskytovatel služby e-mail kampaně;
RAYNET s.r.o., IČO: 268 43 820, poskytovatel služby CRM;
SHERWOOD Digital a.s., IČO: 284 65 911, správce webu a webhosting.
Vezměte, prosím, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:
vzít souhlas se zpracováním vašich osobních údajů kdykoliv zpět;
požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme;
vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat, doplnit nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování;
v určitých případech po nás požadovat osobních údajů;
na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů;
na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že vaše práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování vašich osobních údajů
v rozporu s tímto Nařízením;
v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a podat u něj stížnost;
kromě toho máte i právo podat námitku, pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Tuto námitku je možné vznést zasláním na naši adresu anebo na
e-mail. My ji pak nejpozději do jednoho měsíce od obdržení vyhodnotíme.
Pokud máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu marketing@enovation.cz.
Tento dokument nabývá účinnosti dne 22. 6. 2023