Rekonstrukce výrobního areálu z programu Nemovitosti
Ze staré nevyužívané budovy pro chov prasat moderní areál pro administraci, výrobu a skladování
Operační program:
neuvedeno
Výše investice:
53 mil. Kč
Získaná dotace:
24 mil. Kč
Rok zpracování:
2016-2019
Záměr a cíl projektu
Firma DERPAL Logistic s.r.o. je významná společnost zabývající se především výrobou a obchodem s dřevěnými paletami a obalovým materiálem. V dané době vyráběla v areálu u Českých Budějovic, její hlavní odběratel však působil na severu republiky. Převoz materiálu byl velmi nákladný a zpomaloval dodávky zákazníkům.
Rozhodla se proto přeměnit dlouho nevyužívanou a nevyhovující budovu v obci Ptice (Praha-západ) na nový moderní areál pro administrativní, výrobní a skladové prostory. „Nestíhali jsme. Potřebovali jsme být zákazníkům blíž a zefektivnit logistiku,“ vysvětluje koordinátor projektu Ondřej Schmied ze společnosti DERPAL Logistic s.r.o.
Prvotní neúspěch a jak pomohli specialisté z enovation
Firma měla výborně promyšlený záměr a projekt splňoval kritéria výzvy II programu Nemovitosti. Přesto se první pokus o získání dotace nezdařil. Nevzdali to však a obrátili se na odborníky z enovation. Ti jim pomohli s celým dotačním procesem od sepsání žádosti až po fázi udržitelnosti projektu.
„Nejhorší byla byrokracie, bylo to nad naše možnosti i síly. Společně s enovation jsme vše zvládli, dotaci získali a projekt zrealizovali. Pomohli jste nám zejména s nastavením plánu a nekompromisně dbali na dodržení všech termínů. Důslednost a transparentnost projektu kladně zhodnotila také kontrola, při které jste nám pomáhali s dotazy,“ chválí spolupráci s enovation Schmied.
Ze stodoly moderní provozovna aneb hlavní přínosy pro firmu
Za pomocí financí z EU byl zmodernizován administrativní objekt, sklady, malovýroba, prostor pro expedici výrobků i požární nádrž. Vybudována byla také kotelna a pořízen kotel na zpracovávání druhotných surovin ze zbytků biomasy. Zbylo také na kompletní oplocení a vysazení zeleně.
Došlo k rozvoji společnosti a navýšení kapacity její výroby, náklady na transport produktů se snížily. Firma se přiblížila svým klíčovým trhům a nyní vydělává více. „Momentálně nejvíce oceňujeme především to, že máme kromě například Lotyšska, Litvy, Ukrajiny a Běloruska mnohem více zákazníků také z Prahy,“ hodnotí Schmied.
Buďte vždy první, kdo se dozví o nových dotačních možnostech přímo pro vás
Máte zájem o dotace?
Kontaktujte náš tým specialistů, rádi vám se vším poradíme.